SEA

SEA staat voor Search Engine Advertising, ofwel online adverteren in zoekmachines. Google, nog altijd veruit de meestgebruikt zoekmachine, stelt bedrijven in staat om op alle mogelijke zoekresultatenpagina's te adverteren via Google AdWords.

Online adverteren (SEA) via Google AdWords

Google AdWords biedt een zeer effectieve manier om je doelgroep te bereiken en het aantal conversies (offerteaanvragen, aankopen, downloads, etc.) op je website te verhogen. Door gerichte campagnes op te zetten aan de hand van specifieke keywords, wordt je advertentie getoond aan personen die actief op zoek zijn naar jouw dienst of product. Je betaalt alleen als er daadwerkelijk op de advertentie wordt geklikt.

Biedingen

Google AdWords werkt op basis van biedingen. Per keyword(combinatie) geef je aan wat een klik op je advertentie maximaal mag kosten. Afhankelijk van dat bedrag en de bedragen die concurrenten voor dezelfde keywords instellen, krijgt jouw advertentie zijn plek op de zoekresultatenpagina van Google. Door een maximale 'kosten per klik' (CPC) en een dagbudget in te stellen, houd je de kosten zelf in de hand.

Meten is weten

Voor een succesvolle campagne is niet alleen het opzetten, maar ook het monitoren en analyseren van de campagne van essentieel belang. Er moet voortdurend vastgesteld worden of de gekozen keywords, de ingestelde bedragen en de gebruikte campagneteksten effect hebben. Door de gegevens aan de hand van die informatie bij te stellen, wordt de campagne blijvend geoptimaliseerd. Dit leidt tot meer bezoekers en een hogere conversieratio.

SEA door SWiF

SWiF Webdesign heeft jarenlange ervaring op het gebied van ontwerp en ontwikkeling van websites. Die ervaring heeft geleerd dat een goede website alleen niet volstaat als je het maximale uit jouw doelstellingen wil halen. Vindbaarheid in de zoekmachines is een cruciale factor. Op de lange termijn door middel van zoekmachine optimalisatie (SEO) en aanvullend / op de korte termijn door middel van online adverteren (SEA).

Een campagne wordt bij SWiF altijd opgezet en beheerd door een AdWords gecertificeerde professional. Onze dienstverlening bestaat uit:

  • Het zorgvuldig opzetten van campagnes aan de hand van de doelstelling van je bedrijf en een keyword-inventarisatie;
  • Het maandelijks monitoren, analyseren en bijstellen van de campagnes voor optimaal resultaat;
  • Het sturen op conversie zoals offerteaanvragen, aankopen, contactformulieren, telefoontjes, downloads, etc.;
  • Het uitwerken van maandelijkse rapportages om de resultaten van de campagnes inzichtelijk te maken;
  • Het evalueren van de campagnes en in overleg met jou de strategie bepalen op het gebied van SEA en SEO.

Vraag naar de mogelijkheden

Wil jij meer uit je website halen door middel van SEA of SEO en ben je benieuwd naar wat SWiF voor je kan betekenen? We bespreken de mogelijkheden graag vrijblijvend met je. Neem contact met ons via het contactformulier.

d